Els pares volen portar als seus fills a una escola que estigui atenta i sigui sensible a totes les expectatives i inseguretats, ja que aquesta escola serà la que més seguretat i més confiança els aporti, i això és el que nosaltres pretenem.
És molt important la confiança entre infant, família i mestre, i per a això cal una coneixença prèvia, i ser una escola on tothom es pugui expressar amb llibertat i totes les opinions siguin respectades. També cal que les entrades i sortides dels nens, obrin les portes de l’escola als pares i a la nostre escola com ja hem esmentat abans per entrar cada pare té un codi d’accés, que permet l’entrada lliure. D’aquesta manera creem una certa seguretat i relació de confiança mestre-família. També cal pensar en trobades i reunions més freqüents, càlides i còmodes entre família i mestre, per a això nosaltres tenim una sala amb sofàs, on ens podem fer un cafè, i prendre/menjar alguna cosa mentre parlen de l’infant. Aquestes reunions haurien de ser cada dues setmanes si els horaris dels pares ho permeten. Hem de tenir en compte que l'infant passarà bastantes hores a l'Escola Bressol i tant les educadores com les famílies hem de tenir una bona sensació envers l'altre per poder fer bé la feina.
Per aconseguir una afinitat o si més no, una confiança, al llarg de curs a més a més de les entrevistes i els fulletons introduïm a les famílies dins de les activitats diàries del curs així ells poden formar part d'aquesta. Algunes propostes que hem fet per a això, es que alguns pares vagin a fer o presentar el seu treball, que saben fer, perquè o fan... Una altre manera es fer que els pares participin a la creació d’aspectes quotidians, com l’hora del menjador, o festes. És pot fer en grups petits on tothom pugui dir la seva. Així doncs a la vegada que introduïm els pares a l’escola promourem el valor democràtic d’afavorir els drets col·lectius a el dels individuals i crearem un llaç més fort de confiança.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada